آخرین تحولات لبنان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هم اینک سه هزار دانشجوی خارجی از هشت ملیت در دانشگاه آزاد اسلامی این استان مشغول به تحصیل هستند که سالانه ۲۰ درصد به جمعیت دانشجویان خارجی این دانشگاه افزوده می‌شود.

سه هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی تحصیل می‌کنند

دکتر محسن مرادی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها افزود: ۸۰ درصد از دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی تبعه افغانستان هستند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه جذب دانشجویان خارجی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون ۶۰ هزار دانشجوی اهل تسنن در دانشگاه آزاد استان مشغول به تحصیل هستند که این رویکرد نشان از توجه به تربیت دانشجویان دارد.

وی گفت: در ۲۸ واحد دانشگاه آزاد در کشور، دفاتر تقریب مذاهب اسلامی تشکیل شده است که از این تعداد پنج واحد تقریب مذاهب اسلامی در واحدهای دانشگاه آزاد خراسان رضوی واقع است تا فضای هم‌اندیشی دانشجویان اتفاق بیفتد.

مرادی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی بزرگ‌ترین مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در شرق کشور با ۷۸ هزار نفر جمعیت دارای ۱۷ مرکز است که دانشگاه‌های مشهد، نیشابور و سبزوار مراکز بزرگ آن به شمار می روند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی در بین مراکز استان‌ها و قدیمی‌ترین واحد دانشگاهی در کشور است و در این دانشگاه ۳۸ هزار نفر دانشجو در رشته‌های مختلف و در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند و امسال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو به این واحد دانشگاهی افزوده شده است.

سه هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی تحصیل می‌کنند

تحصیل ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس وابسته به دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اکنون ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی کشور در حال تحصیل هستند که از این تعداد، ۱۴ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و در بیش از ۵۷ مدرسه وابسته به دانشگاه آزاد خراسان رضوی تحصیل می کنند.

وی افزود: مدارس معارف اسلامی این دانشگاه با عنوان «سعادت» نیز راه‌اندازی شده است که در این استان دو مدرسه معارف دوره اول و دوره دوم با ۱۱۰ هزار دانش‌آموز فعالیت می‌کند.

مرادی بیان کرد: در سال آینده دانشگاه دندان‌پزشکی مشهد به جمع دانشگاه‌های دندانپزشکی آزاد اسلامی افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشترین جمعیت راهیان‌نور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: پارسال ۷۰۰ نفر از استان خراسان رضوی در راهیان نور به منظور بصیرت‌افزایی و تبیین دستاوردهای انقلاب شرکت کردند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی افزود: سامانه پایش دانشگاه آزاد در کل کشور، ۴۰۰ واحد دانشگاهی دارد که یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر دانشجو با این سامانه در تعامل هستند که بخشی از مشکلات کشور را مورد تحقیق پایان‌نامه خود قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: سه برنامه شامل "صنایع گاز" با ۱۰۰ موضوع پژوهشی، بهسازی و صرفه‌جویی"، "حاشیه‌نشینی" و "چالش‌های سازمان‌های بزرگ‌مقیاس" با مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور در سامانه پایش اداره می‌شود که اگر دانشجویان از سامانه پایش موضوع پایان‌نامه خود را انتخاب کنند، ۲۵ درصد تخفیف شهریه می‌گیرند.

مرادی با بیان این که ۱۲۵ هزار پایان‌نامه در دانشگاه آزاد از سامانه پایش با هدف حل مشکلات اجتماعی نگاشته شده است، گفت: امروز اولویت ما اشتغال‌زایی است که در این راستا "پویش اشتغال‌زایی دانشجویان" را دنبال می‌کنیم و بدین منظور با کارخانجات بزرگ کشور و استان تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردیم.

به گفته وی، بدین منظور تعدادی دانشجو گزینش شده اند و در این فضا کسب‌ وکار و تحصیل می‌کنند، اکنون ۳۰ دانشجوی دانشگاه آزاد در شرکت ایران‌خودروی خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.